Цитата |
---|
serg 1980 пишет: Григорий, а почему как-то давно, вы указали как несомненное преимущество тюльпана, более низкую компрессию? |
Это не я, это они:A major early design stages and that has a strong bearing on the way the design was evolved, was the requirement for a low compression ratio. Normally horns have a compression ratio of about 14:1 but this has been reduced in the 8 inch and 10 inch to 7:1, and 12 inch and 15 inch to 4:1 . Although high compression ratios increase sensitivity ,which may be very useful for PAs the loss in quality is not acceptable in the studio so we've gone for a low compression ratio while building in the extra sensitivity required. Air non - linearities can be quite a problem in horns and the higher the compression ratio the worse they become - so our philosophy has been to help the sound get away from the diaphragm as easily as possible without making it folow a torturous route with lots of discontinuities . To achieve this we've designed a new waveguide while enlarging the gap between the diaphragm and the surface of the waveguide. A great deal of research has gone intowaveguide design, which, without the aid of CAD. would have been an exceptionally long and complex process. The new tulip shaped, ring-slot waveguid gently shapes the wavefront from the diaphragm, so by the time it has reached the end of the guide, it is perfectly spherical and perpendicular to the fixed surface .The flared channels of the guide act as delay paths, producing a phase corrected wavefront that can propagate successfully down the cone to the listener.
Что то вроде перевода:Обычный рупор имеет степень компрессии около 14:01, в тюльпане это сокращено до до 7:1 в 8 и 10 дюймовых драйверах , и до 4:1 в 12 и 15 дюймовых. Хотя высокая компрессия увеличивает чувствительность, которая может быть очень полезным для ООПТ, такие потери качества неприемлемы в студии, что и заставило пойти по пути уменьшения компрессии при разработке нового ВЧ рупора. Нелинейность воздуха может быть большой проблемой в рупоре, а от увеличения степени сжатия становится только хуже . Наша философия заключается в оказании помощи звуку отрываться от диафрагмы как можно легче, и двигаться гладко без большого количества разрывов, как это было раньше . Для достижения этой цели мы разработали новый волновод . Мы провели большое количество исследований формы волноводов , которые без помощи САПР. было бы чрезвычайно сложным и длительным процессом. Новая форма тюльпан волновод- кольцо-слот мягкой формы волнового фронта от диафрагмы, поэтому она достигает конца направляющих совершенно сферической и перпендикулярной к поверхности направляющих и плавно распространяться дальше к слушателю.